Vargu ar ką nustebintų informacija, kad kosmetikos gamintojai linkę perdėti (švelniai tariant) savo produkcijos privalumus, o gudriomis marketingo strategijomis įtikina milijonus vartotojų, kad stebuklingas poveikis – gryniausia tiesa.
Kruopščiai slepiamos kosmetikos paslaptys
Mintimis sugrįžus į realybę vertėtų prisiminti bent jau savo pažįstamų, bičiulių ratą: ar yra tarp jų bent viena, kuriai kremas padėjo išlyginti visas (ar bent jau didesnę dalį) raukšleles, sustangrino odą taip, kad braukte nubraukė nuo veido 10 metų? Nieko panašaus! Jei paklaustumėte kosmetikos gamintojų, kodėl taip yra, jie pažertų aibę klausimų:
• Ar taisyklingai buvo naudojama priemonė?
• Ar pakankamai ilgą laiką?
• Ar buvo naudojamas tos pačios linijos pienelis, tonikas, kaukė ir kt.?
• Galiausiai ar kremo poveikio neužgožė žalingi įpročiai, netinkama mityba, kiti kenksmingi išorės veiksniai?
Kitaip tariant, jei gyvenate ne sterilioje aplinkoje, o savo įprastą gyvenimą – kremas gali jums ir nepadėti taip, kaip žada. Bet, šiaip ar taip, kremo reikia, taigi numojate ranka į žadamus stebuklus ir vėl perkate.
Teiginiai apie kosmetikos gaminius
Europos Sąjungoje egzistuoja tam tikri apsaugos mechanizmai kurie turi padėti išvengti klaidingos reklamos. Dar 2017 metais buvo parengtas “Techninis teiginių apie kosmetikos gaminius dokumentas” (Anglišką dokumento versiją galima rasti čia).
Tačiau kosmetikos standartų bazė netobula, o jos pakeitimai ir papildymai smarkiai atsilieka nuo gudrių reklamuotojų. Pavyzdžiui, kosmetikai taikomi standartai skiriasi nuo tų, kurie taikomi medikamentams. Ne paslaptis, kad dažnai ir tų pačių sušvelnintų standartų nepaisoma.
Kosmetikos gamintojai gali ką tik nori kalbėti apie savo produkto stebuklingą poveikį – dažnai tai būna nepatvirtinta jokiais realiais, standartizuotais tyrimais. Atsargiau parenkant žodžius ir aptakiau formuluojant reklaminius šūkius, išvengti sankcijų visai nesunku. Maža to, vadinamieji “tyrimai”, kuriais giriasi kosmetikos gamintojai pagrįsdami produkto efektyvumą, dažniausiai nebūna pagrįsti jokiais moksliniais įrodymais.
Kitaip tariant, kosmetikos priemones gaminančios kompanijos turi labai įtikinamą stimulą meluoti ir apgaudinėti – šioje sferoje sukasi dideli pinigai, ir pakankamai mažai paskatų sąžiningumui. Tai reiškia, kad teiginiais “spalvą išlaiko visą dieną” (jei tuo metu nejudėsite, nekalbėsite ir nevalgysite) arba “blakstienos bus neregėtai ilgos” (kol nemirksėsite ir visas jų “ilgis” nenuguls ant apatinio voko) aklai pasikliauti neverta.
“Natūralu” – tik madinga frazė
Kosmetikos “natūralumas” dar nereiškia, kad ji – efektyvi. Beje, ar žinojote, kad termino “natūralus” vartojimas beveik nereglamentuojamas įstatymų? Daugelis “natūralių” kosmetikos komponentų gali ne juokais pakenkti odai ir netgi sveikatai. Štai keletas išties natūralių priemonių, kurios gali labai greitai sukelti odos sudirgimą: mėtų, citrusinių vaisių ir levandų aliejus, hamamelis.
Tai nereiškia, kad visi natūralūs komponentai odai – kenksmingi. Nieko panašaus. Bet lygiai taip pat neprotinga būtų teigti, kad absoliučiai visi sintetiniai preparatai yra kenksmingi odai – kai kurie jų išsiskiria net labai teigiamu poveikiu. Paprasčiausiai vaikytis natūralumo dabar – madingiau.
Kosmetika – ne skydas
Vis dar tikite, kad jūsų lūpų blizgis apsaugo jūsų lūpas nuo kenksmingo išorės poveikio? Turėkite omeny, kad kosmetika negali apsaugoti jūsų nuo užterštos aplinkos poveikio. Atmosferoje esantys teršalai, nepaisant visų apsauginių kremų, patenka į organizmą. Taigi visiškai nesvarbu, kokį dieninį kremą jūs būsite užsitepusi ant odos – jei vaikščiosite šalia judrios gatvės, savą “chemijos” dozę vis tiek gausite.
Na, o mitas, esą brangesnė kosmetika yra kur kas geresnė nei pigioji, išsklaidytas jau seniai. Taip, esama kosmetikos priemonių, kurioms naudojami itin brangūs ingredientai. Tik ne visada būtent jie ir yra pagrindinė veiklioji medžiaga. O kosmetikos priemonių pagrindą paprastai sudaro sena gera formulė, naudojama tiek pigesniems, tiek prabangiems gaminiams.
Taigi visų pirma – pasikliaukite sveika logika: ar išties tai, kas teigiama reklamoje, gali būti įgyvendinama realybėje? Ar jau girdėjote realių žmonių atsiliepimų, kad tai, ką jums siūlo kaip stebuklą – veiksminga?
Komentarai