Sveikata

Kas yra SPA procedūros?

prabangus spa poilsio ritualas

SPA – ne vien tik pažadas, norintiems atgauti jėgas, pailsėti, pagerinti dvasinę ir fizinę sveikatą. Visi, kurie dirba SPA verslo srityje, negali neigti, kad šio verslo apyvartos kasmet didėja, rinka auga.

Tai susiję su žmonių noru ir pastangomis keisti nusistovėjusį gyvenimo būdą. Po Nepriklausomybės atkūrimo visi dirbo netausodami savęs, dabar grįžta poreikis atgauti prarastas jėgas. Veiklūs ir energingi verslininkai, darbuotojai stengiasi ne tik daug dirbti, bet ir suteikti sau pelnytą teisę pilnavertiškai pailsėti. Neatsitiktinai į mūsų kurorto Druskininkų vandens gydyklas, poilsio namus laisvas vietas reikia užsakyti iš anksto – prieš pora trejetą savaičių. Iš vakaro sugalvojus nuvykti ir kitą dieną aplankyti procedūras gali nepasisekti. Tai tarsi įrodymas, kad žmonės pradeda domėtis savo gyvenimo būdu, sveikata, nes pavargo nuo greito gyvenimo tempo, darbo be atostogų po 3-5 metus iš eilės. Tai anksčiau ar vėliau atsiliepia sveikatos būklei. Jeigu nori išlikti sveikas ir darbingas, reikia pasirūpinti sveikata, poilsiu.SPA centrų paslaugų meniu sudaro ne vien tik plaukų priežiūros, raukšlių ar celiulito mažinimo procedūros. SPA teikiama vertė klientui yra gerokai didesnė, lyginant su grožio salonu. Pirmiausia, SPA centrai orientuojasi ne tik į fizinę žmogaus gerovę, bet ir siekia puoselėti emocinį ir, kai kada, net socialinį žmogaus gerovės aspektą bei orientuoti į ilgailaikį rezultatą – sveiką gyvenseną. Svarbiausi SPA centro tikslai: padėti klientui įveikti ar sumažinti kasdien patiriamą įtampą darbe, namuose, bei tik tuomet suteikti naudos ir kūnui: padėti žmogui pasijusti jaunesniam, gražesniam.

Kas iš esmės yra SPA procedūros?

Kas yra spa procedūrosVakaruose kirpyklos ir grožio salonai persiorentuoja į SPA verslo filosofiją. Grožio salonų lankytojai tikisi daugiau nei pagrindinių gražinimosi paslaugų. Pagrindiniai Spa lankytojai – tai taip vadinamoji “baby boommer” (gimusi po karo – iki 1965 metų) -protestuotojų karta, kuri jau turi užsidirbusi pajamų ir daugiau laisvo laiko, tad labiau rūpinasi savo sveikata, poilsiu bei sveiku gyvenimo būdu. Šios kartos atstovai yra nuolatiniai SPA centrų klientai. Užsienyje veikiančiuose SPA centruose labai populiarios “anti-age” programos. Pasaulio kurorto SPA centrai daugiausia klientų sulaukia būtent dėl “anti-age” programos. Todėl daugelis SPA centrų stengiasi plėsti šio pobūdžio paslaugos spektrą.

Užteršta aplinka, stresas, įtakoja spartų alerginių ligų plitimą. Todėl SPA centruose populiarėja antialerginės procedūros: inhaliacijos, druskų kambariai, kuriami specialūs kosmetikos produktai, neutralizuojantys alergiją. Puikios galimybės numatomos detoksikuojančioms procedūroms. Netinkama mityba, užterštumas sąlygoja toksinų organizme kaupimasi. Siekant išspęsti šią problemą, ieškoma įvairių detoksikacijos metodų ir procedūrų. Užsienyje SPA centruose siūlomas netgi specialus SPA mitybos valgiaraštis: įvairios arbatos, sveiko maisto patiekalai, skatinatys toksinų pasišalinimą iš organizmo. Didžiuosiuose SPA centruose dirba mitybos specialistai, patariantys mitybos pagal SPA principus klausimais.

Populiari SPA verslo tendencija užsienyje, kuri galbūt pasieks ir Lietuvą: “expres SPA”. Užsienyje, taip pat ir Lietuvoje, SPA paslaugos yra turtingų žmonių privilegija. Ne kiekvienas gali nuvažiuoti keletui dienų į prabangų SPA centrą užsienio kurortuose. Pasaulyje SPA vertinama kaip prabangi paslauga, kuri teikiama ne žemesnės nei 3-4 žvaigždučių kategorijos viešbučiuose. Jaunimui, nors ir labai norėtųsi šių paslaugų, jos yra per brangios. Todėl ir atsiranda paklausa steigti expres SPA centrus, kuriuose teikiamos “trumpesnės” ir pigesnės procedūros, naudojami pigesni kosmetikos produktai. “Express SPA” centruose ne tiek daug dėmesio skiriama interjerui, todėl jų įrengimo kaštai mažesni. Šio pobūdžio centrų tikslinis klientų segmentas – mažesnes pajamas uždirbantys klientai.
Užsienyje SPA yra suvokiamas kaip ramybės oazė. Tradiciškai, SPA viešbučiai nesiorientuoja į šeimas su mažais vaikais. Nežiūrint pastarųjų triukšmingumo, SPA industrijoje ryškėja nauja tendencija – SPA centrai, pritaikyti šeimoms su vaikais. Vaikams tokiuose centriuose teikiamos specialios SPA procedūros, supažindinama su jų nauda, eina į baseiną, pirtis, sužino, kokią naudą teikia sveika mityba, mankšta. Taigi nuo mažų dienų vaikai pratinami prie sveikos gyvensenos.

Nauja pastebima tendencija versle – socialinės atsakomybės populiarinimo bumas. Vyksta specialios konferencijos šia tema. SPA taip pat pasisako už socialinės atsakomybės idėjas, ekologiją. Stengiamasi, kad SPA centrai būtų statomi, įrengiami naudojant ekologiškas medžiagas, taupiai naudoti energijos šaltinius, tausoti gamtos išteklius: vandenį, elektros energiją ir pan.

Žodžio SPA reikšmė - sanitas per aquamJAV populiarinama sveikesnio, kokybiškesnio miego tendencija. SPA viešbučiuose sudaromos idealios ramybės sąlygos poilsiui. Klientams patariama, kaip ramiai užmigti, išmokti sveikai miegoti. Teikiami profesionalūs psihologo patarimai, kreipiamas didelis dėmesys į lovą, čiužinius, patalynę, jos spalvą. Kad visi komponentai padėtų kuo geriau išsimiegoti.
Manoma, kad daugės SPA rūšių, ryškės jų išskirtinumai. Šviesi ateitis prognozuojama SPA centrams, esantiems prie natūralių gamtos šaltinių: jūros, terminių ir gydomųjų vandens šaltinių bei įspūdingų gamtovaizdžių. Etniniai SPA – tai viena iš sparčiai pasaulyje populiarėjančių SPA rūšių, kurie pritraukia naujos patirties, egzotikos, išskirtinumo ieškančius klientus. Tokie SPA centrai įrengiami vadovaujantis tos šalies gyvenimo papročiais, autentiškomis tradicijomis, gaminant tradicinius valgius, naudojant tik ten esančius maisto produktus, žoleles, prieskonius. Meksikoje – meksikietiški pojūčiai, kurie sukuriami, remiantis indėnų tradicijomis, kitose vietovėse – sukuriami autentiški, būdingi tai šaliai SPA pojūčiai. Pavyzdžiui, Tailande, SPA procedūros vyksta po atviru dangumi, lauke, maistas gaminamas naudojant vietinius produktus. Lietuvoje taip pat palankios galimybės plėtoti etninę SPA kryptį. Išskirtinumo paieškas skatina konkurencija ir klientų lūkesčių augimas. Juk nebūtina vykti į Rytus, kai autentiškas rytietiškas procedūras siūlo čia pat, Lietuvoje, veikiantys SPA centrai. Tačiau kai Lietuvos SPA centrų lankytojas pajus norintis ko nors išskirtinio, visuomet laimės galintys pasiūlyti ką nors savito.

Lietuvoje taip pat vertinamos SPA paslaugos

Lietuvos kurortai Palanga, Birštonas ir Druskininkai taip pat orientuojasi į užsienio turistus, kurie pageidauja grožio ir sveikatinimo paslaugų įvairovės.
SPA paslaugas mėgsta verslo žmonės, kurie neretai būna “įsisukę” į nenutrūkstantį darbų srautą. Rinkdamiesi sveikatinimosi savaitgalius, jie vėl grįžta į darbą kupini energijos. Taigi, SPA procedūros suteikia jėgų gyventi ir dirbti.
Kaip ir visame pasaulyje, Lietuvoje sparčiai auga vyrų, besilankančių grožio centruose, segmentas. Prieš 2-3 metus dar stebėtasi vyrais, kurie apsilankydavo grožio centruose, jų užsukdavo vos vienas kitas, dabar gi vyrai yra dažni salonų lankytojai ir sudaro 30-40 procentų grožio salonų klientų. Kosmetikos kompanijos kuria kosmetikos linijas, procedūras specialiai vyrams, o grožio centrai – kabinetus vyrams ar net siūlo SPA savaitgalius, skirtus vyrams. Nes vyrai yra ištikimiausi SPA centrų klientai: pavyzdingai lankantys skirtą procedūrų kursą, teisingai naudojantys rekomenduojamus produktus ir neabejojantys specialisto patarimais.

Ką naujo gali pasiūlyti mums įprasti grožio paslaugų tiekėjai?

Jau veikiančių grožio salonų plėtrą lemia ribota erdvė, jeigu jos mažai, plėstis sunku. Lietuviškas unikalumas – grožio salone šalia kirpyklos veikia ir kosmetologijos kabinetas. Savininkas turėtų pamąstyti ir apsispręsti – naudinga išlaikyti kirpėjo kėdės vietą ar ekonomiškiau to ploto sąskaitą padidinti salono erdves ir praplėsti paslaugų spektrą, tarkim, įrengiant SPA zoną. Dažnai klaidingai galvojama, kad pastačius salone sūkurinę vonią ar garinę pirtį jau bus galima vadintis SPA centru. Galima SPA vardu pavadinti keletą procedūrų, tačiau ne visą centrą. Lietuvoje nėra reglamentuotų grožio salonų, taip pat ir SPA centrų, standartų, tačiau pagal pasaulinę praktiką SPA centru niekada nesivadina grožio salonas, kuriame įrengta tik sūkurinė vonia.
Perspektyvu “paaukoti” kirpyklą, vietoj jos įrengiant SPA zoną. Kitas sprendimas – grožio salone siūlyti ne tik įprastines grožio paslaugas, bet ir keletą papildomų SPA paslaugų: rytietiškas masažas, procedūros, naudojant SPA produktus arba SPA įrangą. Tai leis pamaloninti jau turimus bei sudominti naujus klientus.
SPA zoną rekomenduojama įkurti atskirai nuo kirpyklos ir kosmetologijos kabineto, ji turėtų būti pačioje tyliausioje, ramiausiose vietoje, kur kliento nepasiekia garsai, kvapai. SPA zona turi būti tarsi ramybės oazė grožio salone. SPA zonoje klientas turėtų rasti persirengimo kambarius, pirtis, baseiną ar sūkurinę vonią. Grožio salono procedūrų meniu turi būti išskirtos SPA paslaugos, o jas atlikti – aukštos kvalifikacijos, maloniai bendraujantys specialistai. Visa SPA aplinkos elementai turi padėti pailsėti ir atgauti fizines jėgas ir davsinę harmoniją.

Apie grožio klubą

Grožio Klubas

Išskirtiniai stiliaus, mados, grožio bei sveikatos patarimai kuriais gali pasinaudoti visi.

Komentarai

Spauskite čia ir komentuokite